Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

mandag 9. januar 2012

Mandagen min.....

....startet med ett besøk hos tannlegen.
Og etter min egen anelse og bestilling av denne timen forrige uke, ble det borring og det som ellers hører med. 
Nå kjenner jeg tannlegen godt fra før, ettersom det er nesten som en nabo å regne her i disse grissgrendte strøk innerst i østerdalen mot svenskegrensa, men disse besøkene er ikke så veldig trivelige så det gjør noe, og heller ikke noen billig opplevelse.
Men det er godt etterpå når alt er i orden igjen :)
Det må liksom til noen ganger.
*
Og når jeg kom hjem kastet jeg meg over speilreflekskameraet, for min kjære gav meg beskjed om at nå var "Nøtteliten" på besøk....

 En nydelig skapning ute i naturen. Det var så herlig å studere den idag..
Vet du hvorfor den er så snøete på hode sitt? Jo, den "dukket" ned i snøen for å finne igjen solsikkefør!
Dermed ble det slik!
Morsomt :)
*
Tok noen flere bilder av fuglene ellers også, men jeg var mest spent på om min egen "pappegøye" skulle dukke opp idag. Jeg rigget til kameraet på stativet med linsa rettet mot meisebollen og satte meg i go'stolen for å vente på det rette øyeblikket!
Og jammen dukket han ikke opp!
Som bestilt!
Og jeg knipset ivei skal vite :D

Lever godt denne!

*
Siden idag har vi hatt koselig besøk av ett par venninner av meg....
Den ene var skikkelig kaffe- og skravlesyk!
Trivelig å treffes igjen og utveksle alle våre familienyheter siden sist ;)
Og ikke minst få stille hverandre de spm som vi har gått å lurt på hvordan er, ble, var osv ....
Knis - det er viktige å få nøstet opp slikt i hverdagen!
*
Den andre stakk såvidt nesa si innom i forbifarten, for å levere "emne" på ei Marie Aaen bunadskjorte, som jeg har lovet å gjøre ferdig i løpet av 2012. 

Har 2 stk skjorter liggende, som skal være ferdig til våren, så jeg bør vel snart komme igang! 
Det er litt å brodere på dem, og hvitt på hvitt er ikke bare bare etter en dag på jobben foran pc'n.
Har lovet meg selv at senest 1.feb MÅ jeg sette igang....

*
Nå er gjestene reist, middagen fortært, oppvasken tatt og dagens blogginnlegg er straks ferdig.
*
Som tradisjonen tro etter middagen (hvis tiden tillater det vel å merke) så skal jeg sette meg ned med kaffekoppen og strikkinga og bare nyte kvelden her i heimen!

Ha en fin mandagskveld du også :)

Klem fra




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar