Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

fredag 2. mars 2012

Prøver noe nytt!!

Fredag = tv-titting og håndarbeid :)
noe jeg liker veldig, veldig godt!
Fredager er litt hellig for oss to som holder av hverandre her i huset!
Godt å slappe av etter ei arbeidsuke og ikke ha noen avtaler eller noe som MÅ gjøres...

Og det beste av alt ikveld er at nå har jeg satt igang med noe helt nytt innen håndarbeid..
Noe jeg aldri har forsøkt før - kun hørt om..
(jada, jeg innrømmer det... idag er det ikke blitt noen bunadsbrodering... - skitt au... haha...)


En bunning med sokker er alltid kjekt å ha for hånden når man ser på TV
Veldig grei bil-strikking også :)



Men sokker har jeg strikket i mange år...
I alle str og variasjoner..
Så det er ikke DET nye!
Neida, det var når jeg var inne på Strikkesida på FB 
at jeg fikk idèen om å prøve noe jeg kun hadde hørt om...
PJONING
og attpåtil var det ei lur dame i nord som hadde lagt ut en videosnutt 
om hvordan det gjøres.
Og kan du hekle - kan du pjone!!
Har begynt på påske-gule votter..
Kanskje til meg selv?
Vi får se!


Her er den spede begynnelsen på vottene!
Synes effekten av pjoningen er helt super å se på!

Kan du pjone?

Og forresten en ting jeg har lyst til å si, og som jeg har ment å gjøre flere ganger,
men glemt det:

Hjertelig velkommen til mine nye følgere her på bloggen :)
Morsomt at du vil være med meg 
inn på mitt lille roterom!

*
Ha en super fredagskveld
og husk
Nyt helga og det fine været!


Klem fra


2 kommentarer:

  1. Jepp, jeg har prøvd pjoning. Et spennende håndarbeid som går raskt. Det liker jeg. Vottene blir fine dem.
    Har selv pjonet to par votter, ett av dem til meg selv. Gode og varme er dem iallefall!

    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  2. Kanskje eg må ta en titt på den videoen? Hmmm EG kan hakka, men det er ikkje det sama altså?
    ALLTID spennande å lera noge nytt-det kan man like ;))

    Sokker er alltid bænkers, eg liker godt å strikke det-er faktisk en stund siden nå kjenner eg....Åååååå nei, nå havne det vel nogen sokker på pinnen snart! Jaja ikkje någe å gjøør med det hehe

    KOS deg og ha ei herlige helg!

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett