Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 15. januar 2012

Snekker'n!

Heldigvis var magen litt bedre når jeg svingte beina ut av senga ved 08 tiden idag tidlig!
Og bra var det - for jeg hadde store planer!!!!

Jeg har vært snekker!!! 
(Hysjer HELT ned at det har vært søndag hele dagen... )

Min kjære tok med seg kamera og dro ut etter en god og sen frokost, og jeg var hjemme og snekret :D
Litt kjerringa mot strømmen jeg/vi kanskje?
*
Jeg liker utfordringer, og har i forkant spurt og undersøkt litt med noen av mine nærmeste som kan litt i snekkerfaget, og dermed setter jeg igang!
Og det er såååååå morro!
En vegg er tatt idag, og jeg er meget fornøyd med meg selv her jeg sitter og blogger kjenner jeg :)))
Her får du noen før og etterbilder...

 Hjørnet ved døra før...

 Hjørnet ved døra etter dagens innsats...
Selvsagt var det "skakt der" etter vatring fra første plate... 7 cm oppe og 9 cm nede.
Men jeg fikset det bra!

Og her er veggen jeg la idag. 
Bildet er tatt nå i kveld, og jeg har ikke strøm og lys der inne, så litt dårlig bilde, men det duger til at du ser jobben jeg har gjort.
Er det noe rart jeg er stolt av meg selv?
Det er plater som er ferdig malt med "Eggehvit" - enkelt og greit!
Og ikke minst MYYYYYE bedre enn den røde fargen. 
Malt oppå flere lag med tapet!

 Den oransje fargen husker jeg fra da bror min hadde dette rommet i vår barndom.
Siden har det vært en grå-stripet tapet, og utenpå den en annen tapet, som jeg av en eller annen grunn målte rød i 98 da jeg tok over barndomshjemmet....

På en annen vegg, under en knaggrekke kom dette frem. 
Lurer på om det er brukt noen tapetrester på veggene jeg?
Ja, ja - samma det. 
Nå skal det bli plater på alle veggene :))
*
Når det gjelder håndarbeid og meg om dagen, så blir det ikke så veldig mye av det, forståelig nok ;)
Den rosa ullbuksa er snart ferdig, men jeg vil gjerne prøve den på Hjertegullet før jeg gjør den helt ferdig, siden jeg ikke har noe direkte mønster jeg strikker etter.
(  Hm...jeg driver med mye rart om dagen skjønner jeg nå :D   )
Og mens jeg venter på å møte Hjertegullet for prøving, så strikker jeg litt dukkeklær til henne. Det skal bli bursdagsgaven hennes sist i september. Er jo lurt å begynne i god tid tenker jeg, for det bør jo være en liten garderobe da når gaven skal overrekkes på hennes 2-årsdag.
 *
Nå har nettopp mellomstemann og Linn vært innom for å se på "Byggmester Bob" som han kalte meg :D
Unga mine er vant til at jeg gjør det meste selv her i verden, så de blir sjelden forskrekket over 
saker og ting jeg driver på med!
*

Hva har du gjort idag?

*

Nå skal jeg kose meg med strikking, tv og blogglesing resten av kvelden.
Ha en kos søndagskveld du å!

Ps. Husk å se på "Ingen grenser" med Lars Monsen og den herlige gjengen hans, som har vandret her opp i vår skjønne kommune Engerdal i sommer som var! For noen herlige mennesker! 


Klem fra

1 kommentar: