Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 16. juni 2013

Det blå sjalet...

....er klart til å vises frem!
Hurra :)


Et enkelt, men likevel flott sjal, synes jeg.
Lett å strikke, den første trekanten er kun rillestrikk med 4 kast pr rettomg. 
Det gjør at dette er et helt supert tv-titting-håndarbeid.
MEN når kanten rundt skal lages gjelder det om å følge med for da skjer det noe hele tiden!
Artig sjal å strikke :)
*
Når jeg er ferdig med strikkingen
går det ikke mange mange minuttene før sjalet er bløtet i lunkent vann
med litt vanlig balsam.
DET blir så mykt å godt av det :)

Og da blokkes det ut i gjestesenga, 
og det er godt at det er en dobbeltseng ;D



*



Målene på dette sjalet er 
fra spiss til spiss oppe: 180 cm
fra nakken og ned: 98 cm
og hele vekten er kun 325 gr.
Strikket i Nordlys of Norway - litt over 3 nøster av 100gr

Vil du også se igjen det ROSA sjalet jeg viste frem i APRIL
kan du ta en titt HER

*


...også denne gangen er strikkersken meget fornøyd!
Men mitt valg hadde blitt det ROSA ;)

...men jeg skal ikke beholde noen av dem - håper jeg ;)
Legges i messekassa mi!

*

Ønsker alle en fortsatt fin søndag!

Jeg skal fortsette på neste prosjekt,
som kom som en bestilling via FB, 
og ei som hadde sett min blogg!
ARTIG :)
*
Og for den som undrer:
Sommerfesten i Oslo ble en suksess
Sol, varmt og godt
og en haug med trivelige kolleger!!

*
Klem til nettopp deg 
fra

11 kommentarer:

  1. Sjalet ble aldeles nydelig :)

    SvarSlett
  2. For et fint sjal.Du er flink du.)

    SvarSlett
  3. Nydeleg sjal !
    Eg likar godt fargane.

    Ynskjer deg ei fin ny veke !
    Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkert! Er blitt ganske frelst i Nordlys selv-rett og slett et vakkert garn ;)

    KOooOS deg masse og ha ei flott uke!
    Go`klem fra Vibbedille ;)

    SvarSlett
  5. Det var virkelig flott.
    Ønsker deg en super dag
    Klem

    SvarSlett
  6. Sjalet ble kjempefint! Du sier du ikke skal beholde det selv, men jeg synes den blå fargen kledde deg veldig godt!
    Fortsatt god sommer til deg! :-)

    SvarSlett
  7. Fantastisk flott sjal i fine blåfarger!
    Du er så flink.
    Og det med balsam og strekk var veldig lurt!
    Ha en fin helg.
    Vigdis

    SvarSlett
  8. Et sjal så absolutt i mine farge, nydelig!!
    Ha en riktig god ferie, måtte sola skinne på oss begge:))

    SvarSlett
  9. Rett og slett nydelig!

    Ønsker deg en flott helg! Håper vi ikke regner bort...
    Klem

    SvarSlett
  10. Nydelig! Blir så imponert over slikt arbeid. =)
    Jeg holder på å strikke et sjal til meg selv også, men det er kun rett og vrang og det virker som om det aldri blir ferdig - men det skal det bli før vinteren setter inn iallefall. =)
    Ha ei fin Sankthansfeiring. Klem Tone

    SvarSlett