Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 2. juni 2013

Blomstereng!

Fikk en veldig inspirasjon til å lage noen slike 
sommerlige lyslykter når jeg var innom 
DENNE koselige bloggen til Formingstuppa!
Fant noen syltetøyglass som kunne brukes.
Veldig fornøyd med disse.

SOMMERENG - i ordets rette forstand.




Tulipaner er det kanskje?



*


Igår var vi en dagstur til Gausdal, til min kjære's bror med familie.
Fruen i huset hadde 41 årsdag på fredag, og denne lyslykten pakket jeg inn til henne.
Hun ble kjempeglad for den, for hun hekler ikke selv :)
Artig å gi bort slik, når en vet at det blir satt skikkelig pris på ;)

Vi hadde en flott dag sammen med dem. Og flott vær også.
Vi satt ute hele tiden vi var der!

*

Idag søndag hadde vi bestemt oss for å gjøre ett skippertak her hjemme.
Min kjære gikk "løs på" en oppkappet gran som har ligget ett par uker.
Grana ble til en flott haug med kløvd ved i løpet av dagen :)
Godt!

Selv så gikk jeg løst på noen diverse male-oppgaver!
Først var det flaggstanga vår.
Den har ligget neden i alt for mange år... (...flau ja...!!!!)
Det er en aluminiumstang, og den var "burgunderfarget" når den ble kjøpt av mamma og pappa.
og når den ble malt med bengalakk for noen år tilbake, fikk den en "kjemisk reaksjon" som gjorde at den flasset og ble stygg.
Jeg pusset den helt ned, og malte den på nytt med 
arcanol-maling (type lik bengalakk)


Må nok regne med å ta ett par strøk til,
men det gjør ikke noe, for jeg liker godt å male!
Og det er raskt å male - så et strøk ett par dager til går fint.
Til uka jobber jeg "sent" - så da kan jeg male på formiddagen :)
*
Så har jeg endelig  fått malt på postkassa jeg har fått også.
Og dermed må også postkassestativet bli "shinet opp" også.
Skal ta bilde når den nye kassa er på plass....
pluss noe annet dill-dall...
*
Sitter her og kjenner jeg er skikkelig tilfreds etter innsatsen vår idag.
Vi har ikke stresset et sekund.....
Vi har hatt is og kaffepause(R)
Vi har hatt besøkspause....
Vi har hatt matpause...
Godt å ha slike dager sammen!!
Nå ikveld kom regn og tordenbygene
men det gjør ikke noe, for vi har fått gjort en hel masse og hadde allerede tatt "kvelden" !
Rett og slett en super søndag har vi hatt!
Og ja, jeg NYTER å kjenne at kroppen fungerer
og at energi og arbeidslysten er på plass.
*
Ønsker alle ei flott uke!
Og takk for alle besøk og kommentarer - dere er supersøte alle sammen!
*
Klem fra ei meget fornøyd

6 kommentarer:

  1. Lyktene var kjempesøte!!
    Det er fint å jobbe sammen. Og maling synes jeg også at det er greit å drive med. Resultatene blir så bra!
    Så bra at kroppen din fungerer for tiden♡
    Her har det regnet kraftig i nesten hele dag, så jeg nyter søndagen innendørs.
    Fortsatt fin søndagskveld!
    Vigdis

    SvarSlett
  2. Så fine lyktene dine ble :-) Likte godt kanten du hadde øverst.

    SvarSlett
  3. Knall fine lyslykter! De lyser så fint opp en mørk sommerkveld :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine! Fekk lyst til å lage sånne eg og!

    SvarSlett
  5. Kjempefine! Fekk lyst til å lage sånne eg og!

    SvarSlett
  6. Godt med sånne dager der man føler at man har stått på og gjort masse hjemme. I Bodø går det i maling både sent og tidlig. Fotte lyslykter du har laget!
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett