Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 19. februar 2012

Fastelavenssøndag!

I dag våknet vi til ett fantastisk flott vær!
...men det varte ikke så lenge før det skyet over....
...men vi hadde en jobb å gjøre... 
Overbygget over døra var nedpakket av snø, og på morran gikk det takras.
Greit å få det unna!!
Min kjære har ikke helt friske armer, så derfor ble jeg med ut og hjalp til :)
Armene er snart det eneste som er i orden på meg....


 På vei opp i stigen ..... Litt kald i kroppen!
(...ja, jeg ser også at garasjetaket burde tas snart... det samme gjelder uthuset... Til helga kanskje?...)


Og her er jobben gjort... Svett som fy!!
Godt å komme inn igjen til en god, varm dusj og få på seg one-piecen og bare kule'n :)
For det venter noe godt til kaffen!!



 Hos oss ble det rosin-boller med krem....
Smakte rett og slett nydelig, om jeg selv skal si det ;)


På morran i dag gjorde jeg ferdig et rødt skjørt m/tilhørende skjerf...


....og et par votter i en skjønn rosa farge til dukkene ;)

*
Nå ikveld har jeg begynt på votter til min kjære svigersønn.
For ett par år siden fikk han hjemmestrikkede votter av meg, og de har han brukt hver vinterdag siden visstnok, og nå er det gått hull i begge tomlene fortalte dem... :D
Han fant ut idag, på 26-årsdagen sin, at han ønsket seg Liverpool-votter! 
(Liverpool-lue fikk han jo til jul som var.... :)

Klart gutten skal få nye votter!!!
Det var bare å sette igang.
Visste jeg hadde sett noe innlegg om mønster på Liverpool-votter på "Strikkesida" på FB...
Søkte ivei, ...
...og litt hjelp fant jeg HER (spent på om denne koblingen fungerer, for dette har jeg aldri gjort før, så det er bare å beklage hvis den ikke gjør det )
 + at jeg har funnet ut hvordan jeg vil gjøre tommel og votten innvendig selv!
Takk til Trine :)

*

En ny uke står for døren nå, kjære leser! 
Bruk den fornuftig og nyt livet!!!
Ingenting er noen selvfølge.
Jeg vet!
I disse dager er det 1 år siden at et par meget alvorlig komplikasjoner holdt på å ta knekken på meg under en re-operasjon, og jeg ble lagt i respirator og kunstig koma i 14 dager.....
......
Jeg sliter enda idag, både med psyken og mye magevondt, men jeg prøver å gjøre det beste ut av dagene og virkelig å nyte livet! Jeg prøver å være aktiv, og være med på litt av hvert, men noen dager sier det bare stopp...
Livet mitt er forandret...
Kanskje ikke så rart?
Legene sier dette er en helt normal reaksjon det jeg nå er i, etter alt hva jeg var igjennom ifjor....
Jeg må bare la tiden jobbe for meg, og med meg, men jeg blir nok aldri helt den samme.
Jeg har en livserfaring som ikke så mange rundt meg har.... 
Og som de fleste ikke helt skjønner.

*
.... dette ble ett lite hjertesukk, men det var godt å få det ut....

*

Si ifra til dine kjære hvor glad du er i dem 
 ...brått er det for sent...

*

En god varm klem til dere alle som har lest dette
 fra 
en litt melankolsk
som er glad for den nye sjansen hun fikk :)

3 kommentarer:

  1. Alltid like koselig å lese bloggen din :) Og når alt tross alt har gått bra, så husk at all livserfaring er bra å ha med seg. Alt vi er igjennom gjør noe med oss, både på godt og vondt. Og mer positiv jente enn deg kan vi nok lete lenge etter :)) klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode ord, Vigdis :) Det varmer....

      Slett
  2. Å, SÅ SKØNNE DOKKER!!! Bare Elsker Leonora! Nydlelig ansikt og fantastisk hår! Ser du har forandra litt på Lussi, og ho ble kjempefin! Gøy at du har brukt øye- og øreoppskriftene mine!
    Tusen takk for kommentar hos meg!

    Legger meg selvølgelig til som følger hos deg også. Gøy å følge med på dokkekreasjonene dine og garderoben. :)

    SvarSlett