Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

fredag 17. mai 2013

HURRA!




GRATULERER MED DAGEN!

Det er NORGES nasjonaldag idag, og den er feiret behørligt 
i det nyoppussede grendehuset sammen med naboer, slekt, venner og kjente for min del.
Været har vært flott stort sett hele dagen,
i skrivende stund (kl 17,30 ca) er det 20 varme i skyggen :)
Det er godt å sitte ute på verandaen og slappe av.
Den er nå sommerpyntet med blondegardiner
og flotte stemorsblomster!


Også i blomsterbedene er det tegn til liv og røre....


Jeg tror disse gule heter "Mari-klokker"...
(rett meg om jeg tar feil..)
De er kommet igang med blomstringen sin :)


Litt mer usikker på hva disse heter,
men skjønne er de!!
Vet du hva de heter, så fortell meg det gjerne :)
Begge disse to blomstene er stauder som jeg har fått røtter av fra "svigermor"!

*

Og i den svake, varme vinden vaier balkongflagget.
Det er godt å være til :)

*

Min kjære er ivei på fisketur sammen med en kamerat, 
så jeg "regjerer" hjemme alene :)

Rundt go'stolen min nå ikveld er det flere strikkearbeider på gang...


Det svarte, hvite og oransje skal bli en "Harley-Davidson"-genser. Ikke all verden igjen på den, 
men fryyyyyktelig kjeeeeedelig å strikke svart... Mottaker vil ha den 75 cm lang!
Lurer bare på om jeg blir ferdig noen gang... haha....

Det blå-stripede er sjal nr 3..... Snart klart for kanten rundt ;)

Og til slutt hønsestrikk-jakken i blåfarger str 1-2 år :)
Der er jeg halvveis på på "børn" (for- og bakstykket) 
og begge armene er påbegynt.


Nå skal jeg sette meg ned å bare nyte klirringen av strikkepinnene, 
freden og roen, etter en flott dag!

Håper du har hatt en fin dag også!!

Klem fra

2 kommentarer:

  1. Jeg sitter også i fred og ro på verandaen under balkongflagget! Min kjære ligger på sofaen. Jeg sitter her uten å gjøre noen verdens ting - bare lytter til den øredøvende fuglesangen! Slapper av etter en hyggelig 17.mai feiring. Kan ikke hjelpe deg med blomsternavn, men nyter de flotte bildene dine.
    Ha en fin kveld.
    Vigdis

    SvarSlett
  2. Flotte bilder, de rosa minner om eurikler, en gammel staude som bomstrer nå.. jeg har de i rødt..

    SvarSlett