Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

onsdag 15. mai 2013

Hønsestrikk er SÅ gøy!

Dette tar litt av kjenner jeg ;)))
Men jøye meg så morsomt  det er å strikke border
i forskjellige varianter, og få fargene 
til å stemme litt i og til hverandre attpåtil
Nå er jakke nr 2 ferdig :)





Strikket i diverse babygarnrester
Pinne nr 2,5 og 3





Synes selv det gjorde seg med en ABC bord
på denne søte lille jakken :) 
Den fant jeg i en broderibok jeg har...





Å gjøre et godt fullført arbeid betyr mye for meg.
Jakken er strikket rundt.
Så "sårkanten" etter sying med maskin og 
oppklipping i fronten er sydd ned å skjult med et lite legg....




Artig er det også å prøve forskjellige farger på knappene....
Etter litt om og men falt jeg for disse rosa,
som tar igjen den herlige rosafargen i bordene m blomster :)



Jakken legges i "messe-kassa" mi.
Den begynner å bli full nå ;)

*

Ha en herlig onsdag!!!
Og takk for besøket!!

Idag begynner sommertiden på jobb... 
Det gjør at en får litt mer fritid :)
Dagene flyr avgårde...
Det går i dugnader både her og der i disse maidager...
Godt å føle samholdet i greda en bor i :))
Nå er vårt lokale nymalt både i restaurant og sal!
Ble så lekkert :)

Klem fra 

(...som har jakke nr 3 på pinnene nå ;) ...i blåtoner...)

16 kommentarer:

  1. Knallstilig:) Du er både flink og effektiv!
    Jeg har lyst til å lage genser til minstemann etter samme prinsipp, men MÅ få unna noen andre prosjekter først.

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  2. Herlighet så fin. En sånn skulle jeg hatt. Så fargerik og stilig. I love it.Du er så flink.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Herleg jakke.
    Hønsestrikk er eit nytt ord for meg, men så er eg ingen stor handarbeidsdame :(

    Ynskjer deg fine mai-dagar, og god 17. mai !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Så flott og så fint å bli kvitt rester på denne måten.
    Ha en fin fortsettelse på uken og tusen takk for koselig besøk i bloggen min.

    SvarSlett
  5. Du er jo både super-rask og flink :)
    Artig å se skikkelig farvekart på strikketing igjen :)

    Klem fra twiver :)

    SvarSlett
  6. Å så flott jakken ble!!! Nydelige farger og mønstre. Gleder meg allerede til å se jakke nr 3... Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  7. En kjempefin jakke med bli-glad-farger :)

    SvarSlett
  8. Kjempefin, flotte farger!
    Skal si du strikker kjapt :)

    SvarSlett
  9. den jakka ble også kjempefin... bør bli veldig raskt solgt

    SvarSlett
  10. Herlig jakke! Fantastisk fin :)

    SvarSlett
  11. Wow! Enda en flott jakke jo! Flink du er, og for et tempo!☺

    Gleder meg til å se neste jakke!

    Ha en fin strikkekveld.

    SvarSlett
  12. For en flott og fargerik jakke! Fine mønster du har satt sammen, du er flink! :-)

    SvarSlett
  13. Fantastiske mønster du strikker. Din ny jakke er deilig.
    Storfin med ABC. Glede for barna. Herlig.
    Ha en storfin dag i morgen. Jeg tenker til Norge.
    Hjertelige hilsen fra meg.

    SvarSlett
  14. Rett og slett en nydelig og fargerik jakke :)
    Ønsker deg en fin pinsehelg :)

    SvarSlett
  15. Dette var ei veldig stilig jakke! Herleg fargerik og artige mønsterborder!

    SvarSlett