Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

lørdag 7. april 2012

SOL og nybakte boller!

I dag startet dagen HERLIG stille og rolig ;)
Kl 10 var det strålende sol ute og jeg fikk veldig lyst til å BAKE og det var smart!
For når første brettet stod i ovn i 12-tida fikk vi kaffegjester som var på vei tilbake til Kongsvinger :) Koselig at folk tar seg tid til å titte innom!
Og jeg kunne servere ferske kanelsnurrer med rosiner!
Litt flaks skal man jo ha ;)



Etterhvert ble det også vaniljeboller/snurrer å få :)
Hadde selvsagt satt dobbel gjærdeig, så jeg måtte jobbe litt mens min kjære tok seg av gjestene!


*
Min søster og svoger stakk innom før butikkturen sin og fikk seg en etterlengtet dusj hver
De ba oss opp på setra på middag idag.....


...og været var nyyyydelig så vi reiste opp på fjellet 
og fikk nyte solen i noen timer sammen med dem!


En provisorisk levegg var satt opp, for det blåste surt på fjellet.
Her sitter min kjære og svoger i solveggen, de diskuterer nok kamera og bilder m.m. tror jeg...
De to tok etterhvert beina fatt på skareføret og var borte en god time for nærmere undersøkelse av naturområdet rundt setra vår med hvert sitt kamera :)

Man kan gå hvor man vil på bare føttene nå - helt herlig!!

Skyene kom etterhvert så min søster og jeg gikk inne og fant igjen håndarbeidene våre :) og koste oss med fyr på peisen.
Oppe på peishylla satt hønene 
(som vi søstrene gjorde sammen i påsken for noen år tilbake) 
og pyntet opp!
Da navnsatte vi dem også, men nå husker vi ikke hva det var...  hehe...


Utenfor seterstua hadde søster pyntet opp med en liten påske-fjellbjørk :)



Fortsatt god påske ønske jeg dere alle!
Det er enda igjen et par fridager ;)

Klem fra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar