Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

lørdag 14. november 2015

Adrian`s dress er ferdig og....

...overlevert.
Tror jeg blogget om julegaven til Adrian som ble for liten.
Jeg strikket dress, lue, votter, sokker og skjerf mens han var i sin mamma`s mage - og lite visste vi da om
at det skulle komme ut en gutt på 4,5 kg.
Jeg hadde strikket den i 6 mnd!!
Til jul var den for liten - så da tok jeg den tilbake og fikk solgt den videre....
 
Nå er "erstatningen" levert :)
 
 
Jeg liker å strikke alt som skal være likt samtidig.
Her er jeg i gang med bein nr 2 også :)
 
 
Det går fremover - kommet opp til forhøyningen bak!
 
 
Endelig! Her er det sydd hull til ermene og
åpningen foran...
 
 
Montering liker jeg!
Det er da man kan se det ferdige produktet som man har jobbet med over lang tid.
Det å være nøye og gjøre en fin montering
er også viktig.
Jeg sjekker alltid at alt blir korrekt,
om nødvendig tar jeg opp igjen et isydd erme f.eks
hvis jeg ikke er 100% fornøyd.
 
 
Ble fornøyd med denne dressen.
Ser du nøye etter og har et skarpt blikk ser du fargeforskjeller.
Det er "med hensikt" for å få unna litt av mitt
alt for store garnlager :)
 
Dette ble altså en "restegarn-dress" i SMART,
men fin ble den likevel synes jeg og mamma`n i allefall

 
 
 
 
Og fornøyd ser da Adrian ut også til å være!
Men se!
Str 2 år er denne dressen og den er ikke noe særlig for lang i ryggen til han!! Han er 15 mnd ca.... 
Jeg skulle vel ha fått mål på han - men jeg trodde faktisk at det var mer å gå på gitt...
Både beinlengda og vidda er god...
Ja,ja... jeg håper den holder ut vinteren!!
"Store" gullevennen til mommo <3
Kanskje blir det lue og votter i kalenderpakkene jeg skal levere til han ;)
 
*
 
Nå er det ski på TV fra Beitostølen
Jeg skal strikke på en sokke-bestilling og bare kose meg hele dagen. Jeg har behov for å ha slike dager innimellom for å lade batteriet.
Ønsker deg en flott dag!
Nyt den du også <3
 
Klem fra
Ann Elisabeth
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Så fin han er, gullet ditt, i den nye flotte dressen.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Oj, den var fin!..og det var gutten også:)
    Ikke alltid lett å treffe på størrelser, men denne så da virkelig flott ut, den strekker seg sikkert litt også i bruk;)
    Nyt november videre;)

    SvarSlett
  3. Så flott dressen ble, og jammen er han flott selv også, han som eier dressen :-)
    Ser ikke noen fargeforskjeller jeg, veldig smart å strikke opp restegarnet også for det regner jeg med at du også får litt av..
    Ha en fortsatt fin ny uke :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig gutt og dress! Ikke alltid like lett med disse barna og str. Jeg ender stort sett opp med for store klær til Thea, Hun har stadig klær på "vent"
    Kos deg videre.
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefin dress! Dette er litt av en jobb! Du er kjempeflink og jeg er helt enig, det er viktig å være nøye med monteringen også slik at det endelige resultatet blir 100%.
    Og Adrian er jo bare nydelig♥♥

    Ønsker deg en koselig onsdagskveld Ann Elisabeth:)

    SvarSlett