Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 3. februar 2013

Turkis babydress = ferdig!

Hele lørdagen bare koste jeg meg, og slappet totalt av her i heimen,
og strikket på denne søte babydressen str 3 mnd.
Den er strikket i Falk, fra Dalegarn
Mangler knapper enda....



Istedet for å strikke frem og tilbake med mønsterstrikk,
felte jeg av de 15 midterste maskene for halsen, 
og la dem opp igjen på neste rund.
Når jeg så skal sy ned halsen med maskina 
er det bare å telle seg frem til hvilken avrunding fellingen hadde gjort
hvis jeg hadde strikket og felt :)




Det samme gjorde jeg nede også, for åpningen  i front.
men DET stod i oppskriften :)))




Her er dressen ferdig sydd med maskina,
og de korte, korte armene ( 12 cm bare ! )
er ferdig strikket og klar til å bli montert på dressen.




Stolpene og halskanten strikket.
Falk er et veldig godt garn å strikke av synes jeg!




Det var også en lue til mønsteret og ettersom 
det var så mye "elendige" programmer på tv i går kveld, som slett ikke fikk min fulle oppmerksomhet,
ble også den påbegynt!
Jeg strikket den ferdig nå idag, på morningen til frokost-kaffen....





Det ble en søt, turkis babydress lagt til i "lageret" mitt!

*

 Ha fortsatt en flott søndag, kjære leser av bloggen min.
Her skal det strikkes litt til.... :D

Jeg har nå en liten kjole str 1 år på pinnene.
En kjær kollega av meg ble mamma i sept, 
så nå skal det lille nurket få en gave fra meg :)
i rødt og hvit, 
etter morens ønske!

*

Søndagsklem fra


4 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så nydelig en dress;) Du lager så mye fint;))
    Følger deg videre;)

    Kos deg med strikketøyet, jeg skal planlegge en hektisk jobbuke;))

    Søndagsklem fra Ann-M.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har, det var et nydelig babysett du har strikket! Ha en fin uke hos deg!

    SvarSlett
  3. Nydelig sett du har laget! God søndag :)

    SvarSlett
  4. Åååå, så nydelig sett du har strikka!!! :-)

    SvarSlett