Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 17. februar 2013

Hvor er alle pinnene?

Til babykjolen jeg strikker bruker jeg rundpinne nr 2,5.
En ganske lang en, for jeg la opp 252 masker.
Nå som jeg har begynt å ta inn en del masker oppover mot livet,
har jeg kommet under med at jeg har ikke en eneste rundpinne nr 2,5 på 40 cm.
Det har jeg jo hatt før!!!!
GISP!!!
Og TRO meg når jeg sier at jeg har fundert på hvor de har tatt veien.
Sett igjennom steder de kunne blitt lagt,
men neida, ikke en eneste løspinne er truffet på under letingen. 
Jeg har nå kommet under med at min søster må ta skylden!!!
Vet hun har vært her og strikket på diverse, 
og ikke hatt rundpinne med eller i rett str, når hun hadde trengt det.
Dermed har jeg funnet frem min flotte rundpinnebeholdning
og delt ut i hytt og pine :))))
Eh...da blir det vel jeg selv som må ta skylda kanskje?... 
Jepp!! Ja, ja....
Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa 
og har ikke igjen en eneste en rundpinne str 2,5 på 40 cm...


Så da er det bare å ta i bruk to lange rundpinner!
Det blir jo på samme måten som jeg skrev om når det gjaldt strikkingen min av de siste sokkene.
Halvparten av maskene på den ene rundpinnen og den andre halvparten på den andre rundpinnen.
Og vær trygg, neste gang jeg gjør innkjøp følger det garantert med rundpinner str 2,5 og 40 cm lang!!

*

Igår kveld (lørdag kveld) når jeg oppdaget denne forferdelige mangelen i pinnebeholdningen min
begynte jeg istedet på et sjal jeg har hatt sterke følelser for en stund ;)
Det er igjen et mønster fra Drops Design
De har SÅ mye fint synes jeg!



Jeg strikker i Viking of Norway, og Nordlys, farge nr 963.
Det er et superwashgarn og tåler maskinvask 40 grader!
Spent på å se farge-effekten etterhvert som jeg strikker og sjalet øker :) 

 HER kan du se hvordan det blir til slutt!
Kanskje får du også lyst til å strikke dette lekre sjalet! 
Synes den blondekanten som strikkes til slutt er så skjønn...
Gleder meg til den!! 
Foreløpig er dette en enkel og grei tv-strikking. 
Kun rettstrikking (riller) og noen kast - til det fra starten til spissen måler 60 cm :)

*
Lørdag formiddag brukte jeg til min nieses bunad.
Den er nå klar til prøving, før jeg monterer den sammen igjen.
*
Og fredag kveld gjorde jeg ferdig min lille hemmelighet.


Klar til bruk i fremtiden... hihi.. 
Kan ikke si mere nå heller...

*

Ønsker alle en herlig kveld!
Nå skal det strikkes videre på laaaaaange rundpinner ;)

SØNDAGSKLEM fra

6 kommentarer:

  1. Du er i farta med strikkeriet :)
    Det blir ein flott kjole og sjal.

    Ha ei fin søndagsettermiddag.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Ååååå det var et herlig sjal! EG har en goood del Nordlys så dette fristet! Hvor mange nøster regner du med å bruke?

    Liker den der hemmeligheten din og eg, men min munn er lukket med 7 seil hehe ;))

    KOS deg masse og ha ei flott uke!

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  3. Oj, for et lekkert sjal du har begynt på..gleder meg til å se det ferdig.
    Pinner er noen skikkelige eklinger, de forsvinner rett som det er:)))
    Nyt februardagene videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se baby kjolen og så lurt det med to lange pinner.
    Det sjalet var jo bare lekkert, tenker det vil bli en favoritt.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Her skjer det saker og ting ser jeg. Så morsomt med overnattingsgjester (jeg så innlegget under her). =)
    Ja, jeg har også hatt en slik tendens, så nå låner jeg aldri ut siste jeg har av en størrelse pinner. Det er en fin regel. Det er likevel mye å ta av, hehe...
    Ha en fin kveld videre. Klem Tone

    SvarSlett
  6. Huff, du skulle vært her og fått låne av meg...har nok 10-12 rundpinner i den størrelsen du mangler.
    Det ser nydelig ut det du driver og strikker på dine to lange pinner, så blir det spennende med hemmeligheten din..
    God helg ønskes deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett