Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

onsdag 6. juni 2012

Hagearbeid må til!

Jeg eier ikke grønne fingre!...
...men luking må til likevel, og jeg satte meg selv i sving med det i et av "blomsterbedene" etter middagen.
Er ikke alt jeg vet hva heter ute i hagen min, siden det var mamma som plantet dem i sin tid. Hun gikk bort i 90 og når pappa gikk bort i 98 flyttet jeg hjem hit til mitt barndomshjem.
Jeg vil gjerne ta vare på det så godt jeg kan.



Den store tuva kommer med fine gule enkle liljer om litt :)
Og i fjor sommer kom mamma's søskenbarn med tusenfryd fra hennes hjemsted i Gildeskål, 
litt sør igjen for Bodø..
<3
Den snart avblomstrede lille tuva, har jeg fått som avlegger av "svigermor", Mariklokke eller noe slikt?
Jeg har også fått vårløk av henne som du ser så vidt oppe i høyre billedkant...

Steinen lar jeg beholde mosen på - synes det er sjarmerende i seg selv :)




På den andre siden av steinen ser det slik ut i bunnen av rosebuska!
Det skal bort!!




Litt morsomt må jeg innrømme at det er, for det blir jo så mye finere og renere etterpå!




Det var sol når jeg begynte - men det kom noen skumle mørke skyer sigende...

...og så kom det en liten skur!!

Dermed ble det kaffepause på meg :)
Og jeg tenkte at det var det for idag....





...men jeg mannet meg opp når regnet stoppet, gikk ut igjen og gjorde jobben ferdig!

:)



Om litt er det dyp rosa, og helt enkle roser her...
Nydelig!

*

Nå skal jeg nyte synet av det "ny-rensede" bedet flere ganger ikveld, så får jeg håpe at lysten til å gå på de andre kommer senere en dag...


Men nå er det strikking som teller :)

Ha en flott midtuke-kveld!

Fornøyd-klem fra


2 kommentarer:

  1. Syns at du har vært flink med hagearbeid, det kan ikke jeg skryte på meg...jeg har ikke "lysegrønne" fingre engang!
    Morsomt at du har fått "avleggere" fra nord, håper at de trives hos deg!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld og helg. Her er jeg på etterskudd med besøk hos andre bloggere...tiden strekker ikke alltid til.
    Hjertelig for alltid koselig besøk av deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Luking er altså noe grusomt forferdelig man bare må gjøre. Men du har jo vært veldig flink. Så fint det ble. =)
    Ha en fin søndagskveld. =)

    SvarSlett