Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

søndag 23. september 2012

Nissemor er fornøyd!

Nissemor har vært på besøk her!
Også i dag da gitt!....
3 mnd før - kvelden før kvelden ;)


Litt sjenert for fotografen først...



Men med litt godsnakk kom hun frempå...



Og hun var veldig, veldig fornøyd med den nystrikkede nisselua!

*

Jeg har strikket den i Østlandsgarn, pinne nr 4.

VIL DU LAGE EN SLIK SÅ FÅR DU OPPSKRIFTEN HER:
Legg opp 112 m. og strikk 10 cm med 1r og 1v.
Så rettstrikk 18cm fra vrangbord (arbeidet måler nå totalt 28 cm), 
Ta nå sammen etter hver 12.m, altså den 13.og14.m - omg rundt.
12 omg rettstrikk igjen, før neste felling etter hver 11.m
og fortsatte slik til jeg hadde 1 m mellom fellingene.
Trekk tråden gjennom de 8 m og fest godt, og lag en dusk etter ønsket :)

*

Lua skal til min kjæres leieboer, som liker å være nisse både for små og store!
Han trenger ingen maske... for det hvite, flotte skjegget er på plass året rundt ;)
Jeg har med egne øyne sett både barn og godt voksne dra han i skjegget for riktig å kontrollere
at det er ekte vare!

Håper han blir fornøyd :D

*

Ha en flott søndag!
Nå er det montering av bunadskjorte her....
DET tar noen timer - og så er det "før-elgjakta-starter-sangøvelse" i kveld istedenfor i morgen!

God søndagsklem
fra 

3 kommentarer:

  1. Kjempefin!!..og takk for oppskrifta, for denne må jeg bare strikke selv..håper tida strekker til; men som sagt, lenge til jul ennå;) Herlige bilder:))
    Nyt restene av helga, klemf ra mæ;)

    SvarSlett
  2. For en søt og koselig nissemor!

    SvarSlett
  3. så fin nissemor, veldig stolt av sin nye nisselue.

    SvarSlett