Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

fredag 27. september 2013

Juleduk - mot alle odds!

...ble jeg ferdig med nå i ettermiddag!
*
Det er en overtatt UFO,
og skal ende som gevinst på basaren 
til Hylleråsen Kvinneforening i november.



Når jeg overtok UFO'en var det kun en lapp ferdig heklet.
Noen ruter var tilklippet og sydd rundt med maskin, 
men ikke alle...
Og den lappen som var heklet, ble selvsagt ikke lik min hekling,
så derfor måtte jeg først hekle av den, så rekke opp den, for så å hekle den på nytt....

Etter noen flotte sensommerdager på verandaen med heklingen
så jeg at den vokste raskt!!
Det ble 3X3 lapper.

 Så var turen kommet til å hekle kanten rundt,
men jeg hadde ingen oppskrift å følge,
den fulgte rett og slett ikke med.... 
og jeg ante ikke hvordan duken skulle avsluttes!!


Men etter å ha lagt ut et bilde på FB om hva jeg drev med av håndarbeid, så var jeg så heldig at det var en håndarbeidsvenninne nede i Drammensområdet som 
kunne fortelle at en slik duk hadde hun også laget for noen år tilbake.
Da var jeg ikke sein om å spørre etter mønsteret, skal vite!!
Hun visste ikke helt hvor hun hadde lagt det, men jeg fikk 
oversendt bilder av hennes duk, 
og på den måten fikk jeg til en ganske så nærme
 lik blonde rundt UFO-duken!



Og disse heklenålene er bare skjønne å jobbe med!!

Anbefales!!



Synes duken er skikkelig vakker!


Den er et lite smykke i seg selv!
Jeg ønsker meg en slik en....


Den passer godt på mitt gamle, gamle kjøkkenbord 
og 
den ordentlige julegrønne 
kjøkkenveggen!!

Er jeg skikkelig heldig så kan jeg vinne den tilbake på basaren ;)
Hvem vet??

*

Takker alle for hyggelige kommentarer som blir lagt igjen på mine blogginnlegg!
Dere er så søte 
- og det varmer hjertet mitt over all rosen jeg mottar :)
Kjempekoselig

<3

Ha en flott helg - den siste i september!
Jeg har nå gått i høstferie 
og livet skal jeg nyte i den "nye" vogna vår med garn og diverse pinner av ymse slag,
mens min kjære er på jobb,...

Mon tro om jeg blogger litt om Kaben vår over helga ;)

Klem fra
en 
litt 
juleforberedende 

Ann Elisabeth

10 kommentarer:

  1. åå den ble skikkelig fin.... den vil jeg gjerne ha også..... :-) ...... du er kjempeflink. God høstferie, kos deg i Kaben med strikketøyet og gode dager. Klem

    SvarSlett
  2. Åh den juleduken håper jeg at jeg vinner. ;)
    Anne Berit

    SvarSlett
  3. Nydelig juleduk!!
    Må si du imponerer som kaster deg over slike ting- uten oppskrift -og klarer å få det til så flott!! -og raskt!!
    Ønsker deg ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  4. Det var en vakker duk. :D

    SvarSlett
  5. Så vakker er den blitt. Jeg kunne tenke meg å kjøpe lodd også hvis jeg bor i nærheten:)

    SvarSlett
  6. For en nydelig duk du har laget. Hva gjør du egentlig innerst mot stoffet? Syr du en søm for hånd? Eller hekler du inn i stoffet.?
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg syr sik-sak søm med marskin, små sting og samme farge som stoffet, da blir de "borte" under heklinga av stavene på første omg.

      Klem!

      Slett
  7. Knallfin juleduk altså!
    Jeg er så imponert over at du orker å ta på den å gjøre ferdig slike ufo`er. Flink er du!:)
    Heldig er den som vinner denne iallefall:)

    Ha en fortsatt fin septemberdag:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Det ble en flott duk og jeg krysser fingre for at du kan vinne den.
    Ønsker deg en fin ferieuke. Kos deg med pinner og garn. Så enig med deg med disse heklenålene. Jeg får ikke til å hekle med de vanlige lenger. :)

    SvarSlett
  9. Aldeles nydeleg juleduk.
    Tenk så heldig den som vinn den :)

    SvarSlett