Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

lørdag 23. mars 2013

Daisy - i herlige vårfarger!

Jeg har flere ganger sett "Daisy"-strikking...
Og tenkt at det skulle jeg prøve en gang!
Helt til NÅ
NÅ har jeg prøvd det :)
Jeg var innom Britt's herlige blogg,
og hun hadde laget en oppskrift på hvordan man lager Daisy'er,
som hun har fått litt dilla på :D
og da var jeg ikke sen om å sette igang.
Tok litt tid før jeg fikk det til,
jeg gjorde noe feil - rekket opp - prøvde igjen - rekket opp....
men til slutt satt det!!!

Og jeg valgte å lage grytekluter!



Veldig koselig å strikke, men det er ikke noe TV-strikking,
Det skjer noe hele tiden, så det gjelder å følge med.
Jeg har strikket med Mandarin Petit og brukt pinne 2.5.
Garnet ville dele seg noen ganger,
men skal forsøke med litt tykkere pinner neste gang,
kanskje det da går litt bedre ;)



Daisy-mønsteret er vakkert og ordentlig dekorativt. 
Helt sikker mye man kan lage DAISY på?
Det skal jeg nok utforske ;)




Her sitter 
HELENE HAREFRØKEN
som så dagens lys under fjorårets påskeferie,
klikker du HER kan du lese mer ;)
Den er  det også oppskrift på i "Påske"-boken til Arne og Carlos ;)



Til slutt heklet jeg en helt enkel "blonde" rundt!
Så får jeg se hva jeg gjør med dem,
de legges i "lager-kassen" min
som begynner å fylles opp med litt av hvert ;)
HERLIG!

Ønske du å strikke Daisy - så finner du Britt sin blogg HER
LYKKE TIL!

*

PÅSKE-klem 
fra 

7 kommentarer:

  1. De var fine, dette må jeg også prøve!
    Likte fargene du har brukt _)

    SvarSlett
  2. Nydelige grytekluter og flotte farger :-)

    SvarSlett
  3. Hei ! Gøy å besøke bloggen din med så mye fint håndarbeid :)

    SvarSlett
  4. Så fint mønster og nydelige farger!

    SvarSlett
  5. Så artig at du prøver Daisystrikk du også! Flotte grytekluter! Må bare si at den oppskriften fant jeg i et eller annet ukeblad, husker ikke hvilket. Jeg har ikke laget oppskriften selv, bare "hatt den i hodet"! :-)
    Ønsker deg en fin-fin søndag! :-)

    SvarSlett
  6. Så fine grytekluter. Takker for ideen.
    Du har så koselig blogg og jeg legger meg til som følger.

    SvarSlett