Velkommen innom!

SÅ ARTIG AT DU TITTER INNOM MEG!
HÅPER DU FINNER NOE HER INNE SOM KAN FANGE DIN INTERESSE, GI DEG LITT INSPIRASJON ELLER ET LITE SMIL OM MUNNEN.
SELV HENTER JEG MASSE INSPIRASJON VED Å LESE ANDRES BLOGGER!
HER KOMMER JEG TIL Å SKRIVE OM HVA SOM OPPTAR MEG I HVERDAGEN, HVA DAGENE BESTÅR AV, BÅDE AV SORGER OG GLEDER. OG FOR IKKE Å GLEMME HÅNDARBEIDENE MINE :)
VELDIG HYGGELIG OM DU LEGGER IGJEN EN KOMMENTAR, DA BLIR DET ENKELT FOR MEG Å FINNE IGJEN DEG :)

fredag 2. oktober 2015

50 år - del 2

 
Dagen min var godt planlagt i et halvt år.
Denne dagen så jeg virkelig frem til.
Det å få gjøre noe for mine nærmeste!
Samle alle sammen til noen hyggelige timer.
 
Derfor tok jeg meg fri fra jobb torsdag og fredag.
Visste at min kropp trengte å slippe stresset....
Allerede torsdag ettermiddag hadde jeg fått gjort klart i lokalet/samfunnshuset
vi har i grenda vår.
Ble veldig fornøyd selv.
 
 
 
Venter bare på gjestene :)
 
 
Oppgaven med velkomstdrinken satte jeg bort til min gode og driftige
venninne Inger Anne.
ROSA "meliskant" på glassene selvsagt ;)
 
 

 
Pynten jeg brukte gikk i ROSA
En farge jeg elsker og liker knallgodt.
 
Dette med garn og pinner kom jeg på i sommer når jeg var på ferie.
Det ble en "HIT" - og det får du mer om i del 3
 
Roser var også ett gjennomgangstema i pynten!
Vakrere blomst vet jeg ikke om!!
 

 
ROSA lys var en selvfølge ;)
 
 
Pynten til serviettene satte jeg bort til
min gode venninne Anne Grete.
At hun kjenner meg og min smak så jeg på serviettringene
hun kom med....
Jeg var superfornøyd!
 

 
Folket ankom kl 18. og velkomstdrink ble utdelt...
selvsagt litt i sjangeren ROSA
Jeg fikk også utdelt en velkomstdrink
og jøye meg hvilket glass jeg fikk!
*
Så var jeg klar for å ønske alle velkommen og få alle gjestene mine til å være med å synge "Velkomstsangen" jeg hadde skrevet for anledningen...
Det gjenstod kun litt til før jeg kunne gjøre det, jeg var litt her og litt der -
så skjer det noe merkelig...
Min eldste sønn, Erland, kommer bort til meg og sier:
"Nå må du roe ned deg litt - du svinser og stresser!
Sett deg litt nå"
Jeg repliserte med: "Ja, men nå er jeg klar for velkomsttalen og
sangen som jeg har skrevet. Slik at vi kommer i gang med kvelden..."
Han sa: " Ja, ja,... men ro deg ned litt"..
Dermed går døra opp ifra gangen,
og inn kommer det 2 damer...
Jeg titter og titter og brått går det opp for meg:
Det er min egen tante Karin, mammas søster, og Tuppi, mammas kusine, som kommer!!
"Herregud" hører jeg meg selv si og dermed kommer tårene....
Jeg hiver meg rundt og kaster meg rundt halsen til tante,
det blir tårer og klemmer - lange klemmer....
Det ble tatt opp video av denne seansen og da kan vi høre at jeg sier med gråten i halsen:
" Også jeg som har sminket meg så fint i kveld!"....
FOR EN GLEDE!
FOR ET SJOKK!
Disse to flotte damene har kjørt over 120 mil (!) fra Inndyr og Nygårdsjøen (Gildeskål), som ligger litt sånn sør-vest for BODØ, min fødeby,
for å overraske meg <3
Alt har vært planlagt i 3 uker ca kunne tante fortelle meg....
De ankom til ei av mammas venninner bare noen timer før kalaset,
og hun kunne fortelle at de skulle være "hos meg" frem til onsdag morgen!!
Jeg legger ikke skjul på at hjertet mitt ble varmt
og jeg ble rørt langt inn i sjelen av dette.
Jeg glemmer det aldri!
 
<2
 

 
Jeg tror/vet at alle i lokalet var beveget over gjensynet oss imellom
Her er min kjær tante Karin plassert ved "hovedbordet" - sammen med min kjære mann
som for anledningen har ROSA skjorte ;)
 

 
Endelig kunne jeg få ønske alle gjestene velkommen!
Hver og en fikk noen ord av meg og overlevert sangene vi
skulle ha for kvelden.
Sangene hadde jeg selvsagt i en "håndarbeidskurv" med ROSA trekk,
og sangene var knytt sammen med
ROSA garn :)

 
Så fikk jeg alle sammen med meg til å synge
velkomstsangen...
 
<3

 
Mine to herlige barnebarn Adrian og Leah
var selvskrevne gjester denne kvelden
selv om det kun var for noen
timer
<3

 
Så langt ALT vel!
Det er enda mye igjen
som jeg vil vise deg
fra min bursdagskveld!
 
Del 3 får du i morgen ;)
 
Ønsker alle
en herlig
fredag!
 
 
Klem fra Ann Elisabeth
 
 


3 kommentarer:

  1. For ein fantastisk dag og kveld du hadde.
    Får nesten tåre i augene eg også.
    Jammen har du planlagt godt ned til minste detalj.
    Så gjennomført stil er ikkje alle som får til.
    Du er ein meister !!
    Glede meg til neste kapittel :)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Skal si du har hatt litt av en fest! Kjempegøy!!
    Moro å kose seg sammen med familie og venner og ikke minst viktig :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Fremfor alt, min dyptfølt bursdagshilsen som var i september... høy skal du livet, kjære Ann Elisabeth.
    Fantastisk lesning av din super vakker feiring. Så veldig vakker med å lage musikk gjester, med sang og overraskelser... leser gjerne mer :-)) Kos deg. God helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett